Ripasso tempi verbali: present simple/continuous; past simple/continuous; present perfect e avverbi di tempo; present perfect/past simple; tempi futuri (will/to be going to/present continuous); condizionali di primo tipo; verbi modali (can/could/may/might; must/have to/should); pronomi relativi e defining relative clauses; too/enough; forma passiva, aggettivi comparativi e superlativi.
Dal libro di testo: Travel & Tourism Expert - ed. Pearson
Module 1 The world of tourism
Sustainable tourism; From past to present: the development of tourism; Tourism today; National and international organisations; The organisation of the tourism industry; Travel documents and procedures; Currencies and money; Be a responsible and safe tourist; At a travel agency; Writing a formal letter; Phoning and taking messages.
Module 2 Transportation
At the airport; Airlines and flights; Booking an e-ticket; What is GDS? Role plays: Booking a flight; At the check-in desk; On board announcements/In-flight drinks service; Railway passenger service: asking and giving information on timetables, tickets and prices; Booking a ferry.
Module 3 Accomodation
From Inns to hotel: the development of the hospitality industry; Types of serviced accomodation; Hotel grading; comparing and selecting accomodation; Conference hotels; Taking a booking; Letters of booking and confirmation; Types of self-catering accomodation; Checking-in and out; Handling complaints.
Con riferimento all'Educazione civica è stata sviluppata la seguente tematica individuata dal Consiglio di classe:
UDA: Sharing Economy (pentamestre)
Nel corso dell'anno, con cadenza settimanale, è stato svolto un percorso interdisciplinare in lingua inglese in compresenza con la Docente di Economia (metodologia CLIL). Le tematiche trattate sono state:
- The Sharing Economy
- Tour operators and travel agents / The Tourism Chain / Writing an email of enquiry/reply to an email of enquiry
- Globalisation
Attività e metodologie: lezione frontale partecipata, group-work, brain-storming, ascolto di testi prodotti da madrelingua in situazioni tipiche e attività per favorire l’apprendimento informale (visione di video in lingua, role plays).
Strumenti didattici: Libro di testo in versione cartacea e digitale: Montanari, D. Rizzo, R.A. Travel & Tourism Expert, ed. Pearson Longman - LIM - Computer - Piattaforma WeSchool per la condivisione di materiali